ISKOLAFELKÉSZÍTÉS
Regisztráció:
Induló tanfolyam:
Szülői tájékoztató: 2019. február 16. szombat, 11.00
Felmérések: február hónap folyamán
időpontegyeztetés: e-mailben:
telefonon: +36-30-90-80-827
Tanfolyami időpontok: szombatonként 9-12-ig, összesen 8 alkalom
Első időpont: március 2.
Utolsó időpont: május 4.
Díjak: 1 alkalom / 180 perc tízóraival: 5000.- ft
Bérlet (8 alkalom) : 40.000.- ft
A díj átutalással: 10403136-50526871-76671007 K&H Bank Kanyár András ev. (Megjegyzés: gyermek neve, tanfolyam megnevezése), ill. a helyszínen bankkártyával is fizethető.
A sikeres iskolakezdés meghatározó élmény gyermekeink életében. Aggodalmakkal és izgalmakkal teli időszak ez, melyre minden szülő igyekszik felkészülni.
Az iskolában tanított hagyományos olvasástanítási módszerekkel, a szám- és mennyiségfogalom, műveletek elsajátításával azok a gyerekek birkóznak meg sikeresen, akiknél részképesség zavar nem áll fenn.
Évről évre egyre több az olyan, iskolába érkező
gyermek, aki egy vagy több területen küzd
képességhiánnyal. (pl.: téri tájékozódás zavara,
anyanyelvi gyengeségek, beszédmotorika gyengesége,
finommotorika elmaradása).
Az egyes részképesség hiányokból tanulási problémák
adódnak. Megfelelő, időben elkezdett prevencióval:
- az iskolai kudarcok megelőzhetőek
- időben, együttesen közbelépve megelőzhetjük a
diszlexiát, diszgráfiát, diszkalkuliát
- kellő odafigyeléssel elkerülhetjük, hogy a
gyermekeknél magatartási probléma és
tanulási nehézség alakuljon ki.

A foglalkozásokról
-
A foglalkozások kiscsoportos formában zajlanak, maximum 10 fő
-
Az egyénre szabott differenciálás azért szükséges, mert a gyerekek eltérő képességekkel, készségekkel rendelkeznek. Az előzetes felmérések alapján egyénre szabott, differenciált anyagot állítunk össze az adott csoport számára.
-
A rövid, cselekvésbe ágyazott, játékos feladatok az alapkészségek megszilárdítását célozzák
-
Azoknál a gyerekeknél, akiknél figyelemzavar áll fenn, a gyorsan váltakozó feladatok megakadályozzák, hogy kiessenek a tanulási helyzetből
-
Vannak gyerekek, akiknél a szókincs aktivizálása és a verstanulás nehézséget jelent. Gyenge a kifejezőkészségük, korlátozott
a beszédértésük, várhatóan nehézségeik
lesznek az idegen nyelv tanulásában
-
A gyerekek jelentős részénél a szókincs
felidézése, a passzívból az aktív szókincsbe
emelése nehézséget jelent. Ezért az iskola
felkészítő foglalkozásokon a Meixner-módszer
elvei mentén haladva,a szókincsfejlesztés és a
mondatalkotási gyakorlatok nagy hangsúlyt
kapnak.
A nyelvi grammatizmusok helyes használatát
cselekvéshez kapcsolva gyakoroljuk
-
Feltérképezik, felszámolják az előforduló képességhiányokat azokat megfelelő szintre hozzák
-
Kiegyenlítik az iskolába kerülő gyermekek eltérő képessségszintjét
-
Kialakítják az olvasás, írás és számolás előfeltételeit
-
Az előrehaladás feltétele, hogy a kisgyermek a csoporthoz igazított feladatokat készségszinten el tudják-e végezni



A fejlesztés területei
1. Olvasási készség fejlesztése
-
Téri tájékozódás (térirányok, térérzékelés, testséma, testrészek)
-
Síkbeli tájékozódás (oszlop, sor, vonalköz)
-
Egyensúly, keresztező mozgások
-
Dominancia megerősítése
-
Auditív emlékezet hangok utánzása:
-hangok utánzása
-jó fonémahallás
-szó eleji hanganalízis
-értelmetlen hangsorok utánmondása
-rövid szöveg, mese utánmondása
-szövegemlékezet fejlesztés
-
Vizuális emlékezet
-
Figyelemfejlesztés
-
Látásfejlesztés
-alak-háttér
-alakállandóság
-rész-egész viszonya
-
Nyelvi fejlesztés
-erőteljes artikuláció
-magán- és mássalhangzók tiszta képzése
-magán- és mássalhangzók időtartam gyakorlata
-szókincsfejlesztés kártyákkal
-főfogalom szerinti csoportosítás
-kép, tartalmi összetartozás keresése a képek között
-szótagolás, ritmizálás
-anyanyelvi grammatizmusok (helyes ragozás, névszói toldalékok)
2. Grafomotoros fejlesztés
A grafomotoros fejlesztés feladata, jó ceruzafogás mellett, egy összerendezett mozgássort kell a gyermeknek elsajátítania: az alkar egyenletes mozgását balról-jobbra összekapcsolva a kéz finom írómozgásával.
Vonalvezetési gyakorlatokat tartalmaz, amelyek az írás előgyakorlataként foghatók fel. Játékos, rajzos formában fejleszti
-
a kézügyességet
-
a balról-jobbra írást
-
a grafikus készséget
-
a térben nehezen tájékozódó gyermek író-, rajzoló mozgását
Elősegíti az egy vonallal történő lendületes vonalvezetést.
3. Számolási készségfejlesztés
-
biztos számfogalom kialakítása 10-es számkörben
-
elszámlálás és megszámlálás
-
számjegyek képe
-
számkép-korongkép egyeztetés
-
mennyiség fogalma: több, kevesebb, ugyanannyi, egyenlő, kisebb, nagyobb, több lett, kevesebb lett
-
összehasonlítások relációs jellel
-
képről történet olvasása (elvettem, hozzátettem)
-
tárgyak, személyek, alakzatok szétválogatása két vagy több szempont alapján
-
sorszámlálás
-
sorozatalkotás tárgyakkal

